Kost - Doporučení

24. září 2018 v 21:18 | Ver

Všechny zdravím.

Mám tu další doporučení na krásný výlet.
Tentokrát hrad Kost, který jsme navštívila spolu se svým kamarádem.
K hradu jsme pohodlně dojeli autem. Místa na zaparkovaní zde sice jsou ale bohužel jich nebylo moc volných. Nakonec se nám ovšem zaparkovat podařilo.
Co se počasí týče asi jsme si mohli vybrat lepší den, ale to se nám bohužel nepovedlo. Sluníčko sice svítilo, ale byla docela velká zima. Osobně jsem litovala, že jsem si nevzala bundu.

Po příjezdu jsme si na nádvoří u hradu koupili lístky a prohlídli si suvenýry, které zde bylo možno zakoupit. O krásné věci zde nebyla nouze. Různé drobnosti, pohledy i keramické výrobky by určitě potěšily každého.

Na hradu Kost máte možnost vybrat si rovnou ze 4 okruhů prohlídek.

1. OKRUH - 60 minut ( Rodina Kinských v Čechách)

Okruh Rodina Kinských v Čechách vás zavede do hradních paláců. Zhlédnete zde zbrojnici s kolekcí pušek, pistolí a zbraní a představí se vám významní členové tohoto rodu. V rámci tohoto okruhu také navštívíte všechna hradní nádvoří, kapli sv. Anny a černou kuchyni.

2. OKRUH - 60 minut(Mučírna)

Okruh s mučírnou nabízí prohlídku hradních sklepení s výkladem hrdelního práva a soudnictví v Čechách v 16. až 18. století. Kromě mučírny uvidíte všechna hradní nádvoří, barokní sallu terenu s původním štukovým stropem ze 17. století, kapli sv. Anny a černou kuchyni.

1. + 2. OKRUH - 90 minut (Spojený okruh)

Jedná se o kompletní prohlídku hradu, kde navštívíte všechna hradní nádvoří, mučírnu, paláce, sallu terenu, kapli sv. Anny a černou kuchyni.
Nedoporučujeme návštěvu tohoto okruhu s malými dětmi, díky délce a náročnosti výkladu.
V dubnu a v říjnu pouze o víkendech.

3. OKRUH - 30 minut(Zkrácený - bezbariérový)

Jedná se o doplňkový okruh, v rámci kterého navštívíte pouze hradní nádvoří a kapli sv. Anny.
Tento okruh je přístupný pouze v červenci a srpnu.

4. Okruh - Z pohádky do pohádky- 35 minut (Princezna Karolína)

Okruh s princeznou Karolínou je určený pro menší děti, kdy se vám představí pohádky z Kosti a širšího okolí. V rámci okruhu uvidíte všechna hradní nádvoří, kapli a komnatu princezny.

Termíny: květen, červen, září - víkendy
červenec a srpen - každý den

Nakonec jsme si vybrali 1. + 2. okruh (90 min)

Poté jsme se odebrali k hradní bráně, kde jsme čekali na začátek prohlídky v 16:00 a průvodce. Volný čas jsme využili k vymýšlení dalších výletů a možností cest a zajímavých tras. Bohužel se nám blíží zima a zámky a hrady už budou pro nás docela obtížné.

Naším průvodcem byl docela mladý kluk řekla bych okolo 19 - 21 let. O to víc jsme byli nadšeni z prohlídky. Osobně bych nečekala, že si takto mladý člověk dokáže zapamatovat tolik důležitýchinformací. Tento mladý muž dokonale artikuloval, mluvil na hlas a zřetelně. Díky tomu nás výklad oba velice zaujal.

Průvodce krásně ovládal základy rétoriky. Navíc měl velice milé vystupování a výklad se obešel bez zbytečné gestikulace nebo nervózního přešlapování.
Prohlídku jsme začali před vstupní branou hradu a poté jsme pokračovali do dalších částí. Asi nejzajímavější místností pro mě i mého kamaráda byla mučírna. Zde jsme se dozvěděli plno zajímavých informací o technikách a pravidlech mučení. Také nám byli ukázány i některé konkrétní předměty, které se při výslechu používaly.

Po skončení jedné části s výkladem jsme se připojili ke skupince staršího bratra našeho průvodce. Oba vypadali velice roztomile, když stáli vedle sebe, až jsem se musela usmívat.

Bohužel jsme touto nečekanou změnou nebyli vůbec nadšeni, jelikož jsme oba chtěli slyšet celý výklad od mladšího z bratrů.
Oba průvodci se po zbytek prohlídky střídali ve výkladu. Nakonec to nebylo tak zlé, jak jsme si mysleli. Bratr našeho průvodce měl velice milý a přátelský úsměv a výklad byl též velice hezky řečený.

Dalo by se říct, že nás společný výklad obou bratrů i pobavil. Když mluvil náš průvodce a upozorňoval návštěvníky na určité předměty jeho starší bratr za jeho zády ukazoval na předměty a různě gestikuloval. Z jedné strany to působilo lehce neprofesionálně a komicky. Na druhou stranu to bylo velice roztomilé a dopomohlo to k zaujetí některých nepozorných návštěvníků.

Osobně si mi myslím, že způsob jaký oba bratři zvolili, vytvořil klidný, a přátelský efekt při výkladu.
Mě i mému kamarádovi se velice líbil závěr celé prohlídky a co černá kuchyně, kde se oba bratři dělili o jeden výklad.
Po ukončení prohlídky se celá skupina přesunula zpátky k hradní bráně, kde se s námi naši průvodci rozmučili a odnesli si sebou zasloužený potlesk od celé skupiny.

Kost je opravdu krásný hrad. A všem vřele doporučuji navštívit.

Veškeré podrobné informace najde na webových stránkách hradu.

Na stránkách se dovíte základní informace o prohlídkách nebo historii. Dále se na hradě odehrávají různé zajímavé kulturní a společenské akce, které byste si určitě neměli nechat ujít. A pokud plánujete svatbu hrad Kost je této možnosti vřele otevřen.
Dále zde najdete hradní restauraci, a pokud jste opravdu milovníci hradů, můžete se v jeho okolí nechat i ubytovat.

Webové stránky - 7 / 10

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.